Télen a fűtés hatására megnő a levegő hőmérséklete, azonban a szellőzés hiánya és a zárt ablakok miatt a páratartalom könnyen felhalmozódhat.
Ezt a megnövekedett párátlanítási igényt felismerve, a diszkontok is bővítették kínálatukat – az Aldiban és a Lidlben is megjelentek a páramentesítő készülékek az őszi szezon közepén.
A magas páratartalom nemcsak kellemetlen, hanem egészségügyi kockázatokat is rejt magában: elősegítheti a penészgombák és baktériumok szaporodását, amelyek allergiás reakciókat és légzőszervi megbetegedéseket okozhatnak. A penészesedés különösen gyakori, ha a levegő nyirkos és hűvös, hiszen ilyenkor a pára a hideg falakon és ablakkereteken kicsapódik, ami ideális környezetet biztosít a penésznek. A páramentesítők használata azonban képes csökkenteni a levegő nedvességtartalmát, így segítenek megelőzni a penész és a baktériumok kialakulását.
A páramentesítők ára a magyar piacon széles skálán mozog: a kisebb helyiségekhez már 20 ezer forinttól kaphatók modellek, míg a nagyobb, automata készülékek akár 100 ezer forintba is kerülhetnek. A kisebb teljesítményű modellek ideálisak egy-két szobás lakásokhoz, míg a nagyobb teljesítményűek kiváló választások nagyobb terekhez és intenzívebb használathoz.
Akciók a Lidl és Aldi boltokban
A növekvő igényeket követve a nagy áruházláncok is akciókkal várják a vásárlókat.
Az Aldiban kapható Ambiano páramentesítő 49 900 forintba kerül, és legfeljebb 15-20 négyzetméteres helyiségek párátlanítására alkalmas. A Lidl szombattól kínál Silvercrest márkájú készüléket 44 444 forintért.
A páramentesítők alkalmazása különösen ajánlott a téli hónapokban, hiszen segíthetnek egészségesebb, penészmentes környezetet teremteni, és a hideg évszak beköszöntével csökkenthetik az otthonok párásodási problémáit.
Miért szeretik a magyarok ezt a két boltot?
Az Aldi és a Lidl két népszerű diszkontáruház-lánc, amelyek elérhető árakon kínálnak minőségi termékeket, így mindkettő kedvelt célpont a magyar vásárlók körében. Az Aldi főleg saját márkás termékeivel vonzza a vásárlókat, és közismert a rendszeres szezonális akcióiról, amelyek során háztartási gépektől az elektronikai eszközökig számos különleges ajánlatot találhatunk. A Lidl szintén nagy hangsúlyt fektet a saját márkás termékekre, emellett heti tematikus akciókat is kínál, így gyakran változó és egyedi termékválasztékot nyújt.
Mindkét áruházlánc folyamatosan reagál a vásárlói igényekre, legyen szó friss élelmiszerekről, egészséges termékekről vagy háztartási eszközökről, így szinte mindenki megtalálja náluk a számára fontos árucikkeket.