Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Egy vérbeli motoros kemény üzenete az életcsászára donorjelölteknek

/
/
/
69300 Views

Kedves Motorosok!

Bár szívem szerint azt írnám, hogy Faszkalap Motorosok, de akkor azonnal én lennék a köcsög nagyarc, hogy így kezdek be. (persze lehet, hogy anélkül is annak tartanak, de rólam lepörög.
Nem vagyok én Schorbinorbi, hogy egyesével vesszek össze fészbukozókkal, én 100-asával haladok. ) Az ország minden részéről röpködnek a postok, hogy melegednek a motorok és a keménytökűek már készülnek életük rekordjának megdöntésére. Ja, nem. Kimennek, balfaszkodnak 20-40km-t, a gázra nem markolnak rá, de estére már legendássá duzzadnak a kalandok a kék haverkodós oldalon.

Vagy jönnek az adatok, „megvolt a 127,35km”.

Ó de ügyes vagy, veregessem a szádba. A traktoros a mezőn többet ment ma. Előre leszögezem,mindenkinek jogában áll hülyének lenni, semmi közöm hozzá, de mivel segglyuka és véleménye mindenkinek van, én kifosom magamból, mert kurvára zavar… de amúgy nem zavar. Sokkal rosszabb. Aggódok. Kiráz a hideg a balesetes képek miatt minden februártól, meg a siránkozó motorosoktól, akik temetik a haverjukat.

Egyik nap Debrecenben jártam. Az Auchanban volt egy helyi motoros kiállítás, ha már ott jártam, megnéztem. Még a parkolóba sem értem – utas voltam egy fehér SUV-ban – amikor a gyök kettes tempójú körforgalomban kishíján alánk kanyarodott egy 125-ös csopperféle… ha nem kiáltok a sofőrre, hogy vigyázzon, lehet, hogy elbasszuk.
Baszki… egy bazi nagy fehér autót fényes nappal nem látott meg a csávó!!!

Mindegy, megúsztuk. Volt pár motor, meg bukót cipelő motoros az áruházban. (jó volt amúgy a felhozatal! Csilli-villi veteránok, endurok, gyorsaságik. Egy motoron állt meg a tekintetem, egy pályamotor Panigale-n, faszán nézett ki) Ma netezgetek, egyre több helyen jön szembe a hír, hogy a 82-es úton valaki bukott, életveszélyben van.
Közben rám ír egy csaj barátom, ajánljak olcsó bukót, mert a férje 50-esről 500-as robogóra ült és már ő is megy vele.

Nem ajánlok se neki, se másnak olcsó bukót. Egy 500-as robesz már inkább motor. Nem egy SBK gép, de egy 50-es Scara után más a fizikája, okozhat meglepetést, főleg ilyenkor, főleg nulla tapasztalattal. Nagyban írom a szakmai/lelki szöveget a sisakokról, meg hogy a dual fék és abs nem teszi hülyebiztossá a nagyrobeszt. Erre épp mondja a csaj, hogy a hétvégén a férje gurult egy nagyobbat, és bevallotta otthon, hogy 140-nél félt.

Itt döntöttem el, hogy kiengedek pár karaktert magamból, mert pár nap alatt megint olyan dózisok jöttek motoroséktól, hogy csak rázom a fejem: ENNYI FASZT!
Mint azt a szűk környezetem (meg még páran) tudjátok, ha valaki, akkor én nagyon, de nagyon beleszartam a KRESZ-be, a korlátozásokba, főleg a tempó korlátozásba és mindenbe, mindenki véleményébe.

Úgy voltam vele, hogy ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni! Azért pár apróságra odafigyeltem.

Leszartam az első 5 fokot. Meg az első 10-et. Meg az első 15-öt. Meg az első 20-at. 23-25 fok volt az a szezon elején, amikor elővettem az utcai gixert.
Átnéztem, hogy mennyire kopottak a fékbetétek. Én 50%-os kopottságnál kidobtam a gecibe. Megnéztem, hogy milyen a lánc. Kell-e új. A legkisebb nem rendeltetésszerű lógás és azt is kidobtam a picsába.

(nekem senki ne jöjjön azzal, hogy én mennyiért kaptam! Az életed nem egy szaros 15.000Ft-os fékbetéten múlik, ami egy normál motornál 2-3 tanknyi. Ha nincs ennyi pénzed, akkor old meg, hogy legyen. Ez is a te dolgod) A gumim tavasszal, ha nem is volt új, de 1000%, hogy nem kockára kopott volt. Az első méteren nem húztam neki. A 100-adik méteren sem. És még az első héten sem.

Nem, nem azt mondom, hogy az autópályán nem mentem 200-zal már akkor, de hagytam időt magamnak, hogy az érzékek meglegyenek. Egyenesben nem parkettázva gyorsítgattam 6-ban.
Amikor már fasza volt az idő, meg minden körülmény, akkor 2kiló alatt le sem tettem az elejét.

Kell egy kis idő, hogy úgy lássak, mint előző nyár végén. A szememet mindig tuningoltam, igyekeztem mindig oda nézni, ahová menni akarok. Gyúrtam az agyam hetekig.
Adtam időt magamnak, hogy a fizikumom megszokja a terheléseket. Váltogattam, kuplungoztam, gázfröccsöztem, a kelleténél sokkal többet, csak hogy gondolkodás nélkül jöjjenek a mozdulatok, tudat alatt. Ezeket soha nem láttátok a műsorokban, mert én alapból bíztam a motorosok zömében, hogy megvan a józan paraszti ész és talán levágják, hogy amit a műsorban látnak, az nem csak úgy jött, hogy hónapok kihagyása után kapom a faszom, felülök és jobb vagyok, mint tavaly.

Tudom, tudom. Te más vagy, mint a többi. Mert veled nem fordul elő. Mert te übergigacsászárgyík vagy, és nem is mész gyorsan. Csak 140-nel. Vagy 170-nel. (ezek nem gyors tempók, egy ezres sport közel ennyit megy 1-esben, áttétel függően).

Csak most február van öcsém!

Egy erdős szakaszon még a 30 fokos nyári melegben is sokkal szarabb a tapadás az állandó árnyékolás miatt, akkor miről beszélünk februárban, az átbaszós 5 fokban? Az erkélyemen a napon a múltkori hóesés utáni nap 20 fok volt a hőmérőn. Ja rásütött a nap a higanyra. Ugye nem kell leírnom az út vegyjelét (szia Norbi), hogy a leghülyébbje is tudja, hogy az út nem szívja magába a meleget.

Komolyan mondom, hogy most írás közben azon agyalok, komoly az, hogy dedós dolgokról írogatok? Hogy olyan alap dolgokról kell beszélni, hogy ha már beszartál, ne kend szét?! Vagy ne edd meg?!

De nem baj, megdumáljuk.

Ma téligumival, autóval egy körforgalomban az enyhén nedves úton 30-cal az autóm megtolta az elejét, enyhén betekert kormánnyal mentem egyenesen. Nem fostam, vágom a szitut. Autóval nem egy nagy probléma.

De mi a pöcsömet vártok majd, mit csinál a motorgumi? A nyárra tervezett, nyári hőfokos, 10-15fok alatt amúgy picsafüstöt érő tapadású gumi egy enyhe kanyarban?
Le sem írom a választ. Nagyon hülyének kell lenni, hogy ezt ne tudd.
(tudom, te lassan mész és leteszed a lábad. Remek. Miért nem teszel fel pótkereket?)
Ha azt gondolod, hogy nem tudom, hogy miről vakerászok a hidegben motorozással kapcsolatban, akkor elmondom.
Azért tudom, hogy amit csinálsz a jelenlegi motorozással, az végtelenül faszság, mert amikor kezdtem az ipart, én januárban is mentem a 750-es gixeremmel.
180-nal egy egyenesben Kapuvár-Vitnyéd közöt.

Parás volt, amikor a semmiből egy hóátfúváson vágódtam át. Azt gondoltam, hogy nem lesz több. A következő 5mp múlva jött. Sokkal nagyobb volt. Ott már csak a szembejövő sávban volt keréknyom. Megtaláltam, átmentem rajta. Megfordultam, hazamentem. Lehiggadtam, KingKongnak éreztem magam. Pedig nem voltam más, mint egy majom. Egy majomkodó majom. Az élvezeti értéke ennek a 8-10 perces gurulásnak nagyjából a nullával volt egyenlő. A faszság része ki lett maxolva.

Ami akkor biztos volt, az az, hogy az egom Holdig ért, a pöcsöm is. A tudásom nem 1db, hanem 2db nullával volt egyenlő. De az ego! Azt kell(ene) kezelni tesók! Idővel a motorozási tudás egyenes arányban nő, az ego abban az ütemben csökken. A helyét átveszi a tudás. A tudás nem csak az, hogy én mélyebbre döntök, mint te, hanem az, hogy ha élvezni akarom a motorozást, akkor tudom, hogy mit tudok és mik azok a minimumok (időjárásban, motortechnika ismeretben), amiket megvárok.

Pl nem hiszem azt egy nyári gumiról, hogy tapad télen. Tudom, hogy nem. Ha pedig nem tapad, akkor inkább megkúrom a csajomat mozi után, aztán a karcmentes motorom, meg a sértetlen bőröm, a töretlen csontom és a háttérben megbújó egóm azt súgja, hogy „barátom, te tudsz motorozni!”.

Türelem srácok. Ha nincs csajotok, veressétek ki anyátokkal. Ha kell, kiverem én nektek, hogy megnyugodjatok! (van hentes ismerős, kérek lánckesztyűt)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX((törölve hozzátartozó kérésére)
Nem akarok itt közhelyekkel riogatni, hogy „jajj, mind meghaltok, szálljatok le a motorról”, mert nem haltok meg mind, csak páran a nyáron.
Adjatok esélyt az igazi motoros élvezetnek, várjátok meg a minimumokat, aztán ha megvan, akkor ne aprózzátok el! Én sem tenném 🙂

U.i.:
Szept-októbertől indul az enduro/krossz/quad szezon, sárban, hóban, fagyban. Ha valami segít a tavaszi beindulásban, akkor az összes off-road motorozás. (nekem az életemet mentette meg 1x egy folyamatos téli endurozás, de azt már sztem leíram anno.)
Ha meg nincs lehetőség, akkor ju-porn bekapcsol, oszt mehet a levezetés 🙂
… és még annyi, hogy szerencsére az idióták sokkal kevesebben vannak, mint a normálisan gondolkodók. (az eredeti poszt és hozzászólásai itt)

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

5 Comments

  1. Nagy arcod van de van is mögötte valami vagy csak a pofázás megy

    • Dodornak van tudása, és igaza is. Az más tészta, hogy a szöveget érteni is tudni kell. Jó oké, provokatívan ír, de talán csak azért, hogy az übernagyonfaszagyerekvagyok csávók is elolvassák.

      • Bár hazudnék,ha azt mondanám,nem hiányzik a gurulás,de ilyen hidegben nem tudnám élvezni a motoron töltött perceket. (csupasz 550-es) Ezért ameddig várom,hogy melegedjen az aszfalt,inkább lecserélek pár „lejárt” alkatrészt. Üdv:Zsolt

  2. Ez most miről szól? Egy tőmondatban el lehet mondani: legyetek észnél.
    De hiába mondja, mert mindenki hibázik, még a legjobb is, és a baleset pont annak a jele hogy valaki hibázott egyet. És pechje volt. Mert a hibák 99 százalékában meg lehet úszni, csak a hibák 1 százaléka végződik rosszul, balesettel vagy halálos balesettel. De azt eddig is tudtuk hogy az élethez szerencse is kell.

    De van egy jó hírem.
    Az hogy az élet mindig küld figyelmeztető jeleket, hogy mit szabad (kell, érdemes) csinálni és mit nem, aki idejében észreveszi ezeket a figyelmeztető jeleket, akkor megússza, aki kihívja szerencsejátékra a sorsát, az előbb-utóbb veszíteni fog.

  3. Ezt minden évben lekellene írni. Itt nem a nagyképűségről vagy a pofázásról van szó – sokan persze félreértik. Arról van szó, hogy a motorozás veszélyes üzem és mi puhatestűek vagyunk, de ez sokunkban nem szokott megfogalmazódni. Lehet bármilyen jó védőfelszerelésünk, ha hibázunk meghalunk és ennyi. Lehet ragozni, lehet überelni, hogy de nekem ilyen márkás cuccom van és olyan teszteredményeket ért el. …nem számít. Ha minden szerelésed megvan és tuti a védelem a nyakad, akkor is kitörhet, mert mindig van egy leggyengébb pont, ha a szakmámból a keménység definíciójára utalnék.
    Írhatta volna kevésbé nyomatékos hangon is, de az még inkább sem hagy nyomot az olvasóban.
    Szerintem az írás rendben van.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

This div height required for enabling the sticky sidebar